سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیجیتال مارکتینگ ایران

بازاریابی ایمیلی و استراتژِی هدفمند

شما به عنوان دارنده ی کسب و کار ، حالا چه می خواهد نوپا باشد و یا تازه تاسیس شده باشد ، باید با انواع مختلف پلت فرم های تبلیغاتی و ارتباطی با مشتریانتان آشنایی داشته باشید. 

امروزه ، تلاش برای کسب و نگهداری مخاطبان هدف با استراتژی هدفمند از جمله کارهای اساسی در هر بیزینس یا استارتاپی است . بازاریابی ایمیلی از جمله ی آنهاست . آنهایی که در دنیای کسب و کار آنلاین حضور دارند و از دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند بی‌شک نام ایمیل مارکتنیگ یا بازاریابی ایمیلی را شنیده‌اند .

بازاریابی ایمیلی، نوعی بازاریابی مستقیم است که از ایمیل برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی به مخاطبین استفاده می‌کند . این پیام ارسالی می‌تواند برای معرفی کسب وکار یا محصول مورد نظر باشد . هدف اصلی در بازاریابی ایمیلی ایجاد ارتباط با بازار هدف است. یعنی با ارسال پیامی خاص سعی به برقراری ارتباط با مخاطبانی است که از پیش انتخاب کرده‌اید . 

به این نکته توجه داشته باشید که ایمیل تقریباً تنها شبکه‌ای است که همچنان پس از گذشت سال‌های طولانی مورد استفاده کاربران می‌باشد . ایمیل همچنان یکه‌تاز میدان است و نه تنها افولی نداشته، بلکه روزبه‌روز هم بر تعداد کاربرانش اضافه می‌شود.

بهترین کار برای این که به مخاطبان خود ثابت کنید برای آنها ارزش قائلید و نظر آنها برای دریافت ایمیل برایتان مهم است گذاشتن لینکی برای حذف اشتراک است. برخی از مشترکان شما که ایمیل شما را دریافت می‌کنند شاید دیگر علاقه‌ای به دریافت مجدد نامه‌ها نداشته باشند. این کار شما به آنها می‌گوید که خواست آنها برایتان مهم است و می‌توانند به شما اعتماد کنند . 

ایمیل‌هایی که برای کاربران فرستاده می‌شوند، به صورت مستقیم پیام تبلیغاتی را انتقال نمی‌دهند. هر کسب‌وکاری می‌تواند به بهانه‌های مختلف برای کاربران ایمیل ارسال کند ، مانند : خبرنامه ایمیلی ،  اعلام یک محصول جدید و رونمایی از آن ، قدرانی از مشتریان ، تبریک به مناسبت‌های خاص  و ... .

از جمله مزایای ویژه ای که ایمیل مارکتینگ دارد و می توانیم به آن اشاره کنیم : زمان و انرژی کم ، پشتیبانی مشتری ، اطلاع‌رسانی و ... می باشد . 

از این نکات در جهت بهبود و چیدن استراتژی هدفمند استفاده کنید .